Jakie są zalety pestek ze słonecznika?

Kiedy lato jest u szczytu, zaczynają pojawiać się w sklepach, czyli duże pestki słonecznika ze strony www.bee.pl. Wybieranie nasion, rozłupywanie skorupki i jedzenie delikatnych, malutkich nasionek to właśnie najprzyjemniejsze wspomnienia z dzieciństwa. Chętnie do tego wracamy, od czasu do czasu skubiąc słoneczniki i relaksując się na własnym patio. To nałóg, z którego nie należy rezygnować. Wręcz przeciwnie, warto zdobyć wiedzę na temat właściwości słonecznika. Jest on smaczny i wartościowy nie tylko w swojej młodej, świeżej postaci. Po wysuszeniu nasiona odnajdują charakterystyczny, miękki i maślany smak, który wszyscy uwielbiają.

Jak jeść ziarna słonecznika?

Pestki słonecznika można kupić w sklepach w różnych postaciach. W lecie można znaleźć całe owocostany, z których należy wypłukać poszczególne nasiona. W środku są one delikatne i świeże. Pod koniec sezonu można kupić nasiona słonecznika w pęczkach lub na wagę. Aby dodać smaku procesowi obierania, można użyć nasion, soląc je. Można też kupić słonecznik łuskany, co jest wygodniejsze, gdy trzeba go dodać do większej ilości jedzenia. Niemniej jednak, pestki słonecznika są bardziej podatne na utlenianie i zakwaszanie ich tłuszczu. Skoro więc musimy je nabyć, zadbajmy o to, ażeby były jak najświeższe i hermetycznie zapakowane, a wykorzystamy je zaraz po otwarciu opakowania.

Jak można stosować pestki słonecznika?

Sposobów na wykorzystanie pestek słonecznika jest wiele. Jednym z nich jest żucie ich jako zdrowej, smacznej i wciągającej przekąski. Drugim sposobem jest zawsze dodawanie ich do owsianki, zupy, jogurtu, posypywanie kanapek czy sałatek. Można również zmielić nasiona na pastę z nasion słonecznika. Aby uzyskać bardziej chrupiący, niepowtarzalny smak, przed podaniem podpraż nasiona na suchej patelni.

Cenne wartości odżywcze nasion słonecznika

100 gramów nasion słonecznika zawiera 163 kcal. To dużo, więc nie należy przesadzać z ilością. Nasiona zawierają odpowiednią ilość typowych tłuszczów, w tym większość wielonienasyconych kwasów. Jest to również przyzwoite źródło niezbędnego białka pochodzenia roślinnego. Ziarna słonecznika polecane są w głównej mierze ze względu na wysoką zawartość witaminy E, czyli przeciwutleniacza oraz flawonoidów, które są bardzo dobrymi antyoksydantami. Mogą one pomóc w zapobieganiu starzeniu się i nowotworom. Ponadto, nasiona te są bogate w magnez, selen i cynk, które pomagają utrzymać organizm w zdrowiu. Ziarna słonecznika mają dobry wpływ na kondycję każdego zarówno zdrowego, jak i chorego.