Pestki słonecznika. Jakie są korzyści zdrowotne?

Ta niepozorna przekąska ma kilka korzyści zdrowotnych. Poprawia zdrowie oczu, wspomaga solidny układ odpornościowy i buduje silne mięśnie. Mogą też pomóc niektórym schudnąć. Jedzenie pestek słonecznika może być męczące. musimy je otworzyć i zjeść to, co znajduje się wewnątrz łupiny. Jednak nadal możemy jeść więcej pestek słonecznika, ponieważ różne korzyści zdrowotne płynące z ich spożywania zostały dopiero ujawnione.

Jakie są korzyści płynące z konsumpcji pestek słonecznika?

Pestki słonecznika (https://www.bee.pl/9220-pestki-slonecznika) są niezłą alternatywą, jeśli jesteśmy uczuleni na orzeszki ziemne i inne orzechy z drzew orzechowych. Podstawową korzyścią kuracyjną jest to, że pestki słonecznika są tak arcybogate w witaminę E, że mogą poprawić stan zdrowia oczu. Badania wykazały, że witamina ta, która działa jako przeciwutleniacz, zapobiega chorobom wzroku i broni przed zwyrodnieniem plamki żółtej związanym z wiekiem. Oprócz witaminy E, która jest przeciwutleniaczem, ziarna słonecznika są również arcybogate w cynk i selen, dwa komponenty odżywcze, które pomagają stymulować silną zdolność do zwalczania chorób. Jedząc ziarna słonecznika, nie tylko rozkoszujemy się ich pysznym smakiem, ale także wzmacniamy swoje samopoczucie.

Korzystne działanie na serce

Ziarna słonecznika są również dobre dla serca. Są one nie tylko smaczne, ale jednocześnie wyjątkowo bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Są one dobre dla serca, ponieważ obniżają ryzyko wypadku mózgowo-naczyniowego lub zawału serca. Jeśli chcemy rozwijać silne mięśnie, te małe nasionka mogą nam w tym pomóc. Pozornie nasiona słonecznika zawierają około 20% białka, co pozwala im utrzymać i rozwijać silne mięśnie przez procesy zachodzące w organizmie.

Obecność korzystnych kwasów tłuszczowych

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe obecne w nasionach słonecznika to głównie omega-6. Musimy je dostarczać do organizmu poprzez pożywienie, gdyż sami nie jesteśmy w stanie ich wyprodukować. Na razie kwasy tłuszczowe są niezbędne, ponieważ pomagają budować błony komórkowe organizmu, odgrywają istotną rolę we wzmacnianiu układu odpornościowego oraz hamują rozwój stanów zapalnych. Pestki słonecznika znajdują się w piramidzie żywieniowej jako zalecane źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i minerałów.

Ziarna słonecznika na odchudzanie

Ziarna słonecznika są z pewnością dobrym źródłem białka i błonnika. Jest to ważne, jeśli mamy schudnąć lub utrzymać zdrową wagę. Błonnik i białko zawarte w nasionach sprawiają, że czujemy się lekko. Błonnik wspomaga również prawidłowe trawienie.